שקד פתרונות פדגוגיים
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
קהילות רבות

קהילות רבות

מדינת ישראל היא מדינה בה חיים קהילות רבות ומשונות מבחינה דתית – יהודים, מוסלמים, נוצרים ומיעוטים דתיים נוספים. גם בתוך הדתות פנימה, קיים מגוון רחב של קהילות ותרבויות שונות. אצל היהודים, למשל, ישנן קבוצות של חרדים, דתיים לאומיים, חילונים ועוד – וגם בתוך קבוצות אלה אין-ספור קבוצות. גם אצל המוסלמים ישנן קבוצות שונות ומגוונות. על כן, לדעתי, מדינת ישראל צריכה לתקצב באופן שווה כל אחת ואחת מהקבוצות האתניות-לאומיות-דתיות בחברה הישראלית, ובכך לאפשר לכל אחת מהקבוצות לקיים את הערכים שלה ולהעצים אותם. מכאן שמדינת ישראל צריכה להביא לביטוי את התרבות והשפה הערבית אל המרחב הציבורי, כמו למשל בשלטי החוצות, הפרסומות והעיתונות. אולם מצב זה הוא מעין פנטזיה שלא יכולה להתממש במקום בו העוינות של הקבוצות השונות זו לזו, הוא אדיר. כמובן, לא מדובר רק על הקבוצות הלאומיות (יהודים-ערבים) אלא גם על אלה המגזריות – יהודיות (למשל חרדים-חילונים).

ציין והצג את התפיסה הדמוקרטית של הכותב. הסבר כיצד תפיסה זו באה לידי ביטוי בקטע.

שאלת חצי אירוע
שאלות הבגרות כולן בקרדיט לפיקוח על היסטוריה חמד, אזרחות, ומשרד החינוך. השימוש לצורכי לימוד בלבד
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס