הממשלה קבעה יעד להרחיב את מעורבות בני החברה החרדית בשוק העבודה הכללי ולאפשר ליותר בוגרי ישיבות לרכוש מקצוע ולמצוא עבודה. נציג משרד הכלכלה תיאר את הרקע למהלך: "לבוגרי ישיבות חרדיות רבים אין אפילו תעודת בגרות. נדרשות להם כשנתיים להשלמתה ורק מעטים יכולים לעמוד בשכר לימוד זה, ולכן המדינה מציעה להם תוכניות לימוד מסובסדות". הוא הוסיף: "קבענו יעד – להעלות את מספר בעלי התואר הראשון החרדים ב-10% עד סיום התכנית בעוד חמש שנים".
בחור ישיבה שהתראיין בכתבה אמר שאמנם הושקע כסף רב במטרה לסייע לו ולבני המגזר שלו, אך לדעתו תכניות ההשכלה צריכות להתקיים במכללות חרדיות מיוחדות. הבחור הדגיש שחשוב שהממשלה תהיה רגישה למאפייני החברה החרדית ותאפשר לחרדים לשמור על אורח החיים הייחודי במסגרות המתאימות להשקפותיהם ולמנהגיהם.
א. ציין והצג את סוג המדיניות (אפליה פסולה, הבחנה או העדפה מתקנת) הבאה לידי ביטוי בתכנית לדברי נציג משרד הכלכלה. הסבר כיצד מדיניות זו באה לידי ביטוי בקטע.
ב. ציין והצג את העיקרון הדמוקרטי שבא לידי ביטוי בדברי בחור הישיבה. הסבר כיצד עיקרון זה בא לידי ביטוי בדבריו.
כתבו: צוות אזרחות מקיף ה אשדוד