שקד פתרונות פדגוגיים
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
#98

#98

בתקופת המהפכה התעשייתית הייתה אחת ממטרותיהן של המדינות ליצור האחדה (אחידות) תרבותית, ולכן הקימו המדינות בתי ספר ציבוריים.

עיין בנספח לשאלה , ובו מוצג תצלום של כיתה בבית ספר יסודי במאה ה-19, וענה על שני סעיפי השאלה א-ב.

א. ציין שני רכיבים מן התמונה, המעידים על תהליך של האחדה תרבותית.

הצג השפעה שלילית אחת הקשורה לתהליך המיכון והתיעוש שעולה מן הרכיבים שציינת. (8 נקודות)

ב. הסבר את התועלת (רווח) שהפיק האזרח הפרטי מהרחבת מערכת החינוך, ואת התועלת שהפיקה מכך המדינה. (7 נקודות)

המהפכה התעשייתית שאלת טקסט חזותי בהיסטוריה
השארת תגובה

ביטול

שאלות הבגרות כולן בקרדיט לפיקוח על היסטוריה חמד, אזרחות, ומשרד החינוך. השימוש לצורכי לימוד בלבד
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס