הממשלה קבעה יעד להרחיב את מעורבות בני החברה החרדית בשוק העבודה הכללי ולאפשר ליותר בוגרי ישיבות לרכוש מקצוע ולמצוא עבודה. נציג משרד הכלכלה תיאר את הרקע למהלך: "לבוגרי ישיבות חרדיות רבים אין אפילו תעודת בגרות. נדרשות להם כשנתיים להשלמתה ורק מעטים יכולים לעמוד בשכר לימוד זה, ולכן המדינה מציעה להם תוכניות לימוד מסובסדות". הוא הוסיף: "קבענו יעד – להעלות את מספר בעלי התואר הראשון החרדים ב-10% עד סיום התכנית בעוד חמש שנים".
לשם תקצוב ההשכלה הגבוהה לבוגרי הישיבות החרדיות, החליטה הממשלה כי תקים קרן ממשלתית שתסייע לבחורי ישיבות חרדיות לממן את לימודיהם, כדי להביא לכך שמספר רב ככל היותר של חרדים יוכלו ללמוד באקדמיה ללא התלות הכלכלית.
א. ציין והצג את סוג המדיניות (אפליה פסולה, הבחנה או העדפה מתקנת) הבאה לידי ביטוי בתכנית לדברי נציג משרד הכלכלה. הסבר כיצד מדיניות זו באה לידי ביטוי בקטע.
ב. ציין והצג את הגישה החברתית-כלכלית (ליברלית או סוציאל-דמוקרטית) שבאה לידי ביטוי בהחלטת הממשלה.. הסבר כיצד גישה זו באה לידי ביטוי בקטע
הערה למורה:
יש לשים לב שהעוגן בשאלה א' הוא "ולכן המדינה מציעה להם תוכניות לימוד מסובסדות… קבענו יעד – להעלות את מספר בעלי התואר הראשון החרדים ב-10% עד סיום התכנית בעוד חמש שנים" חובה להופיע נושא הזמן, כי זה מה שמבדיל בין הבחנה להעדפה מתקנת