שקד פתרונות פדגוגיים
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
#90

#90

משטרים טוטליטריים במאה ה-20 (פשיזם, קומוניזם, נאציזם)

א. עיין בשתי הכרזות שבנספח – כרזה א' מברית המועצות הקומוניסטית, וכרזה ב' – מאיטליה הפשיסטית.

ציין עיקרון משותף למשטר הקומוניסטי ולמשטר הפשיסטי, שבא לידי ביטוי בשתי הכרזות.

הסבר כיצד העיקרון שציינת בא לידי ביטוי בכל אחת מן הכרזות.

ציין והסבר כיצד עיקרון אחר של משטרים טוטליטריים בא לידי ביטוי באחת הכרזות, באמצעות רכיב בכרזה הזאת.

ב. הקומוניזם והנאציזם היו שניהם משטרים טוטליטריים אך האידיאולוגיות שלהם היו מנודות למרות הניגוד האידיאולוגי, נחתם באוגוסט 1939 הסכם ריבנטרופ-מולוטוב בין גרמניה ובין ברית המועצות.

הצג הסכם זה. הסבר מדוע הפרה גרמניה הנאצית את ההסכם כעבור שנתיים במצבע ברברוסה (יוני – 1941)

מלחמת העולם השנייה משטרים טוטליטריים שאלת טקסט חזותי בהיסטוריה
השארת תגובה

ביטול

שאלות הבגרות כולן בקרדיט לפיקוח על היסטוריה חמד, אזרחות, ומשרד החינוך. השימוש לצורכי לימוד בלבד
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס