שקד פתרונות פדגוגיים
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
  • אזרחות
    • מאגר השאלות באזרחות
    • שיתופי מורים
  • היסטוריה חמ"ד
    • מצגות
    • בדוק את עצמך – מבחנים עצמאיים
    • אתר השאלות בהיסטוריה חמ"ד
  • חוברות לדוגמה
  • הזמנת חוברות
#161

#161

הרפורמה והתגובה האורתודוקסית

א. הצג שתי מטרות של התנועה הרפורמית, והסבר כיצד שני שינויים שהנהיגו הרפורמים קידמו את המטרות שהצגת.

ב. לפניך קטע מתוך דרשה של החתם סופר להגדה של פסח. קרא אותו וענה על השאלה שאחריו.

עבדים היינו לפרעה במצרים וכו'. לא אאריך בדקדוקים. הנה יש שני מיני גלויות. או מכבידים עּולם על ישראל, הרי קושי שִ עבודם גורם לבטל מעבודת ה' ומשְֹבֵּר הגוף והנפש. ולפעמים הצרה בהיפוך, שהמלכות נותן חירות לישראל ומגביהם ומקרבם… וצרה (זו) גדולה מראשונה. שבעוונותינו הרבים כל מגמת ישראל אז להתקרב אל שרי מלוכה וללכת בחוקותיהם ולעזוב תורה ומצוות מרצונם, וזה נקרא שעבוד ולא עבדות, כי בני חורין מעבדות הם, אך טומאת הארץ מושל בהם.

(חתם סופר, דרשות, ד, מכון חתם סופר, תשע"ה, עמ' רמח)

הצג את התהליך ההיסטורי המוזכר בקטע.

הסבר את הגישה של החתם סופר לתהליך זה.

על פי מה שלמדת, הצג שני אמצעים שנקט החתם סופר כדי להתמודד עם תהליך זה.

קרדיט: מתוך בגרות בהיסטוריה

שאלון 29381 קיץ תשע"ט


תנועות וזרמים ביהדות
השארת תגובה

ביטול

שאלות הבגרות כולן בקרדיט לפיקוח על היסטוריה חמד, אזרחות, ומשרד החינוך. השימוש לצורכי לימוד בלבד
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס